dijous, 19 de juny del 2014

viure el present, mentre treballes

Quan tens molta informació amb la que treballar i has de destriar la que necessites de la que no, és molt fàcil equivocar-te o deixar-te coses.

Des de fa uns dies faig una feina d'aquest tipus.

Com tot, al començar a fer una cosa que no has fet mai, has d'aprendre'n.  Avui s'ha complicat la cosa perquè s'havien de controlar encara més coses que els dies anteriors.  He vist que a la vegada volia estar per masses coses i em posava nerviós i m'estresava.  Hi ha hagut un moment que he recordat allò de viure l'instant present i he pensat en concentrar-me en en la dada que tenia que entrar en aquell moment.  Una sola dada, com un teléfon o pensar que tenia que entrar les dades d'una persona i pensava en quines entrar.  Una mica com estar pel moment present del que parla la meditació, el budisme o el mindfulness.  D'una manera light però que en aquell moment n'hi havia prou.

Ha sigut més fàcil fer-ho aquesta vegada que altres, suposo que ha sigut perquè he arribat a enfadar-me i estressar-me molt i m'ha servit per donar un pas més i fer-ho millor.
He llegit i sentit moltes vegades que al posar-te en una situació límit, és quan més aprens.  És fàcil de dir.  Com tothom evito aquestes situacions, conscient o inconscientment.

Un altre cosa que aconsegueixo fer des de fa un temps és no jutjar les coses com a bones o dolentes, o m'agraden o no m'agraden, i això deu haver ajudat a que avui em relaxés i em concentrés en fer cada cosa en el seu moment i no pensar en altres coses.

Ara la qüestió està en fer que no sigui una cosa esporàdica.
Per aconseguir això, fa falta tenir ganes de repetir-ho, recordar constantment que vols aplicar-ho i finalment fer-ho.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada